Informatiepagina
Jouw bestelling
- Bestellen & Betalen
- Levering & Verzendkosten
- Retour & Garanties
- Klantenservice
Onze producten
- Hangmat ophangen
- Gebruik en Onderhoud
- Fair Trade
- Home
- Levering & Verzendkosten van je bestelling
Levering & Verzendkosten
Levering
Wat zijn de leveringskosten van mijn bestelling?
⚠️ Update: We verzenden je bestelling altijd dezelfde werkdag. Ook de bezorgbedrijven doen hun best. Door de enorme werkdruk van de bezorgbedrijven kan er echter vertraging optreden. Zeker bij grote dozen (hangmatstandaards) dien je rekening te houden met vertraging.
Stuur ons een e-mail als er na 5 dagen + normale levertijd geen levering heeft plaatsgevonden.
Levertijd* | Verzending* | Retourneren* | ||
🇧🇪 | België | 1 dag | Gratis | Gratis |
🇱🇺 | Luxemburg | 1 dag | Gratis | Gratis |
🇳🇱 | Nederland | 1 dag | Gratis | Gratis |
🇩🇪 | Duitsland | 1-2 dagen | Gratis | Gratis |
🇦🇹 | Oostenrijk | 2 dagen | Gratis | Gratis |
🇩🇰 | Denemarken | 2 dagen | Gratis | Gratis |
🇨🇿 | Tsjechië | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇫🇷 | Frankrijk | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇮🇹 | Italië | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇵🇱 | Polen | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇪🇸 | Spanje | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇬🇧 | Verenigd Koninkrijk | 2-3 dagen | Gratis | Gratis |
🇸🇪 | Zweden | 2-4 dagen | Gratis | Gratis | 🇨🇭 | Zwitserland | 2-4 dagen | Gratis | Gratis |
🇮🇪 | Ierland | 3-4 dagen | Gratis | Gratis |
🇵🇹 | Portugal | 3-4 dagen | Gratis | Gratis |
🇫🇮 | Finland | 3-5 dagen | Gratis | Gratis |
🇪🇺 | Overige EU landen | 3-7 dagen | € 34,95 | € 34,95 |
* Levertijd: Uitgaande van een normale drukte bij onze vervoerders.
* Verzendkosten: Bestellingen met een waarde boven € 25 worden gratis verzonden. Anders € 6,95.
* Retourkosten: Bestellingen met een waarde boven € 25 kunnen gratis worden geretourneerd. Anders € 6,95.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je op werkdagen voor 16:00 uur je bestelling hebt geplaatst en betaald, verwerken wij je bestelling dezelfde dag en overhandigen wij deze aan de vervoerder. Zie de bovenstaande lijst voor leveringstermijnen per land.
Heb je gekozen voor betaling via overschrijving? Dan wordt je bestelling bij ontvangst van de betaling overhandigd aan de vervoerder. Meestal duurt dit 1 tot 3 dagen.
U ontvangt het Track& Trace nummer via e-mail. Wanneer je bestelling is gescand in het eerste sorteercentrum, wordt het track en trace nummer geactiveerd. Normaal gesproken is dit op weekdagen na 20.00 uur.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
Onze webwinkel toont altijd de huidige actuele voorraad en prijzen. Als er geen bestelknop op de productpagina staat, is het product niet meer op voorraad.
Wij kunnen helaas niet zeggen wanneer het product weer in voorraad is. De producten worden geproduceerd in Zuid-Amerika, Azië en Europa. Levertijden zijn zeer moeilijk te voorspellen. Het kan weken tot maanden duren. We raden je daarom aan om een alternatief te kiezen.
Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende leveringstermijnen?
We wachten tot de bestelling compleet is, zodat we deze in één keer naar je kunnen verzenden. Als je liever één product eerder wilt ontvangen, plaats dan twee aparte bestellingen.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Vrijwel alle leveringen worden uitgevoerd door DPD en GLS. Zij bezorgen je bestelling overdag op het door jou opgegeven afleveradres.
Als je problemen hebt met de levering, neem dan rechtstreeks contact op met de vervoerder of neem contact op met onze klantenservice.
DPD NL: Ga naar de website of bel 085 00 22 222
DPD BE: Ga naar de website of bel 070 222 222
GLS NL: Ga naar de website of bel 088 55 03 800
GLS BE: Ga naar de website of bel 02 556 62 11
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de levering?
Als je niet thuis op het moment van de levering, dan bezorgt de vervoerder je pakket bij de dichtstbijzijnde pakketshop of komt hij/zij de volgende dag opnieuw langs.
Er wordt een bericht achtergelaten in je (e-)mailbox of op de track en trace pagina dat aangeeft bij welke pakketshop je pakket is achtergelaten of dat het de volgende dag opnieuw zal worden bezorgd.
Je bent er zelf verantwoordelijk voor om je pakket tijdig op te halen bij de pakketshop. Als je het pakket niet binnen vijf dagen ophaalt, wordt het naar ons teruggestuurd. Wij brengen dan € 6,95 in mindering op het terug te storten bedrag.
Kan ik een leveringsafspraak maken?
Helaas is het voor ons niet mogelijk om een leveringsafspraak te maken. We zijn volledig afhankelijk van de vervoerder en de rijroute.
In de meeste gevallen ontvang je een tijdslot wanneer ze langs zullen komen. Het is ook mogelijk om op dat moment nieuwe instructies te geven. Zoals aflevertoestemming of bezorging bij een pakketshop.
Als je toestemming geeft voor het afgeven van een pakket, ben jij verantwoordelijk voor het pakket. Je kan ons of de vervoerder niet aansprakelijk stellen voor vermiste, gestolen of natte pakketten.
Kan mijn bestelling rechtstreeks naar een pakketshop worden verzonden?
Dat is mogelijk. Kies bij het afrekenen voor "Pakketshop levering" als verzendmethode. Je ziet dan een plattegrond met de pakketshop rondom het door jou ingevulde adres. Klik op de foto van een pakketshop naar keuze en klik op 'Kies dit afhaalpunt'. De gegevens worden weergegeven op het afrekenscherm en je kunt de bestelling verder afronden.
Het verzendadres blijft ongewijzigd op onze orderbevestiging, maar het adres van de pakketshop staat wel vermeld in de track en trace informatie.
Je bent er zelf verantwoordelijk voor om je pakket tijdig op te halen bij de pakketshop. Als je het pakket niet binnen vijf dagen ophaalt, wordt het naar ons teruggestuurd. Wij brengen dan € 6,95 in mindering op het terug te storten bedrag.
Sommige pakketshops sluiten tijdens de vakantieperiodes. Het kan dus zijn dat een pakketshop op het moment van de verzending niet meer actief is. We sturen het pakket dan automatisch naar je thuisadres.
Mijn pakket heeft al dagen geen nieuwe scan gehad?
Controleer je e-mail en de spamfolder of de vervoerder je gevraagd heeft voor nieuwe bezorg instructies.
Wij verzenden je bestelling altijd dezelfde werkdag. Soms krijgt het pakket niet dezelfde dag een scan maar pas enkele dagen later in het land van bestemming.
Het is goed om te weten dat het hangmatten seizoen samenvalt met de voorjaarspiek en de vakantieperiode. In het voorjaar hebben de vervoerders het extra druk ivm de vele grote tuinartikelen die besteld worden. Er past dan simpelweg minder in een bezorgbusje. Ook in de zomer wanneer de bezorgers hun welverdiende vakantie opnemen is het voor de vervoerders ingewikkeld om de planning rond te maken. Hierdoor kan je pakket vertraging oplopen.
Stuur ons daarom pas een e-mail als er na 5 dagen nog steeds geen nieuwe scan is.
Mijn pakket is geleverd maar ik heb niets ontvangen?
Het komt soms voor dat je een e-mal krijgt dat het pakket is bezorgd maar dat jij niets hebt ontvangen.
Officieel moet jij als ontvanger altijd een handtekening zetten. In de praktijk willen bezorgers wel eens een andere oplossing kiezen en dit niet altijd correct doorgeven.
Doorloop de volgende stappen:
- Controleer je e-mail en je spamfolder of de vervoerder je extra informatie heeft gestuurd.
- Controleer of het pakket niet terug gestuurd is en bij ons bezorgd is in Nederland (retour).*
- Controleer je brievenbus op het pakket of een bericht van de vervoerder.
- Kijk om het huis of het pakket niet onder een carport of in een openstaande schuur is gelegd.
- Vraag je gezinsleden of zij toevallig het pakket in ontvangst hebben genomen.
- Vraag je buren of zij het pakket in ontvangst hebben genomen.
Mocht bovenstaande niet het geval zijn neem dan eerst contact met de vervoerder op. Vaak kunnen ze je direct helpen. Ze hebben bijvoorbeeld de GPS locatie waar de status is veranderd door de bezorger.
DPD NL: Ga naar de website of bel 085 00 22 222
DPD BE: Ga naar de website of bel 070 222 222
GLS NL: Ga naar de website of bel 088 55 03 800
GLS BE: Ga naar de website of bel 02 556 62 11
Kan de vervoerder je niet verder helpen? Neem dan contact met onze klantenservice op.
Is het pakket echt kwijt? Dan zal de vervoerder altijd vragen om het volgende formulier in te vullen en te ondertekenen zodat ze een officieel onderzoek kunnen starten: download formulier. Je mag het ingevulde formulier alvast meesturen zodat we sneller kunnen handelen.
* Is het pakket bij ons retour gekomen? Wij boeken automatisch het geld terug naar je rekening binnen 10 dagen, je ontvangt daarover van ons een e-mail. Je kan ons ook een e-mail sturen met instructies om het pakket nogmaals te versturen.
Afhalen
Waar is DeHangmat.nl gevestigd?
Wij zijn gevestigd in de Dedemsvaart. Dit is in het oosten van Nederland. Ons exacte adres is:
DeHangmat.nl
Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Nederland
Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn doordeweeks (maandag t/m vrijdag) geopend van 09:00 - 17:00. In de weekenden en op feestdagen zijn wij gesloten.
Neem voordat je ons bezoekt eerst contact op met de klantenservice en laat ons weten wanneer en hoe laat je wilt komen. Soms hebben we het erg druk of zijn tijdelijk afwezig.
Is het mogelijk om te betalen bij het afhalen van de bestelling?
Ja, het is mogelijk om contant te betalen. We hebben geen pinautomaat, maar in het centrum kun je wel geld opnemen.
Kan ik de producten ook eerst bekijken en testen?
Alle standaarden staan uitgestald, maar niet alle hangmatten en hangstoelen. Orienteer je daarom alvast op onze website. Bij je bezoek pakken we de juiste hangmat of hangstoel en hangen die op.
Heb je een hangmat en zoek je een standaard? Neem je eigen hangmat of hangstoel mee.
Wil je de hangmat / hangstoel ergens ophangen Meet van te voren de afstand en de hoogte.