Retourneren & Garanties

Is de hangmat groter dan verwacht of vallen de kleuren tegen? Geen probleem! Bij DeHangmat.nl mag je 365 dagen lang je ongebruikte artikelen gratis retourneren. Dat is pas relaxt!

365 dagen voor ongebruikte artikelen

Bij DeHangmat.nl is het mogelijk om artikelen binnen 365 dagen na ontvangst gratis te retourneren. In deze periode is het mogelijk de bestelling retour te sturen. Je dient de artikelen onbeschadigd, oorspronkelijk als mogelijk en indien mogelijk in de originele verpakking terug te sturen. Bij beschadiging van de artikelen kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Eén jaar garantie

DeHangmat.nl geeft één jaar garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. Bevat een artikel een productiefout? Dan wordt het artikel, afhankelijk van het mankement, geheel of gedeeltelijk vervangen. De verzendkosten nemen wij ook in dit geval uiteraard voor onze rekening. Deze extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die je als consument hebt. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Je kanhet beste eerst contact met ons opnemen voordat je de artikelen onder garantie naar ons terugstuurt.

Verwerking van uw reotur

Wanneer u heen product retour stuurt behandelen en verwerken wij deze binnen 5 werkdagen. U ontvangt een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zal zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen teruggestort worden op uw rekeningnummer.

Retour sturen

Je dient eerst een gratis DPD retourlabel aan te vragen. Op die manier kunt u de producten gratis retourneren

Klik hier om een gratis retourlabel aan te vragen.

Alle artikelen die je wilt retourneren dien je indien mogelijk in de originele verpakking, inclusief de pakbon, factuur of bestelbevestiging te voorzien van het aangevraagde label en te brengen naar een DPD Pakketshop (in sommige gevallen komt DPD de artikelen bij u ophalen). Je dient de retour binnen 14 dagen na aanmelding aan ons te retourneren.

We zouden het erg op prijs stellen als je op de pakbon wilt omschrijven waarom je het artikel retour stuurt. Dit versoepelt het retour-proces aanzienlijk. Je kan ook het modelformulier voor herroeping gebruiken maar liever gebruik dit formulier .

Retour sturen - Bol.com

Login op je Bol.com account en meld daar je retour aan. Je krijgt van Bol.com een retourlabel. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer deze via Bol.com is aangemeld. Meer informatie op Bol.com.

Een klacht melden

Voor het melden van een klacht (of defect) geldt een andere procedure dan voor retourneren van artikelen. Wij verzoeken je om de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking van het defect, aan ons kenbaar te maken. Dit kan telefonisch of per e-mail. Zie de klantenservice voor onze contactgegevens en openingstijden.

We reageren binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht en zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij jou het factuurnummer en telefoonnummer (geef desgewenst aan op welk tijdstip je bereikbaar bent) te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen. We hanteren een maximum reactietermijn van 5 werkdagen.

In het geval de ingediende klacht niet naar tevredenheid opgelost kan worden kunt u een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel op: http://www.sgc.nl. Of op: http://ec.europa.eu/consumers/odr